
Tot dusver bediende ik me van kreten als:
- IMPULSWEB voor jouw website en webhosting
- IMPULSWEB de essentie van verbinding
- IMPULSWEB samen verbonden
De eerste versie is een beschrijving van mijn product en dienst: lekker veilig. Het zegt niets over mij.
De tweede kwam van een ander die me dit aanreikte. Voor mij voelde dat al beter: het woord verbinding staat erin, maar verder deed het me niet zoveel. Ik kon dat nog een beetje buiten mezelf houden. Erg mentaal ook. Wat is nou helemaal de ‘essentie’?
‘Samen verbonden‘ bedacht ik zelf en kwam voor mij al meer van binnenuit. Ik hield de verantwoordelijkheid van de verbinding nog wat van me af. Niet alleen ík ben verantwoordelijk, ook jíj.
En toen werd het Koningsdag. ’s Morgens vroeg tijdens mijn hardlooprondje in een zonnig Utrecht kwam hij binnen: Mijn missie is verbinden.
BAM. Recht in mijn gezicht. Ik ben even op een bankje gaan zitten om bij te komen. In een klap wist ik: dit raakt de kern. De rest was allemaal om de hete brij heen draaien met woorden die ergens wel in de buurt komen.
Wat maakt dit zo spannend voor mij? Wat als ik nu onenigheid krijg met een klant? Wat als ik in de beleving van de ander niet verbind. Wat als ik een tijdje niks van me laat horen? Wat als … en zo verder. Eindeloze vragen kwamen in me op. Zou ik dan toch maar die ene kreet nemen die me iets minder raakt? Is dit allemaal echt nodig? Ja dus. Er is geen weg meer terug. Waar naar terug trouwens?
Ik weet dat ik in de beste versie van mezelf mijn missie volledig leef. Maar ja … ik ben lang niet altijd de beste versie van mezelf en wat er dan over blijft is vaak het tegenovergestelde van verbinden. En toch … dit is het. Hier ga ik voor staan: Mijn missie is verbinden!
Hoe ik dat integreer met websitebouw
Ik ben uit hetzelfde hout gesneden als jij: een zelfstandige professional. Ik ken de worsteling die komt kijken bij het maken van een website. Aanvankelijk schreef ik over de techniek en over alles wat er nodig is om een website te maken: een Linux server, WordPress, het Genesis framework, de thema’s, de plug-ins en allerlei veiligheidsvoorzieningen. Dat is mijn vak, maar daarmee maak ik geen verbinding met andere zelfstandige professionals. Het had een hoog gehalte aan techno geekspeak. Dat sprak hooguit een enkele andere techneut aan. Het ging volledig voorbij aan dat wat er echt toe doet: WAAROM heb je een website nodig? Je wil jezelf presenteren op een manier die je potentiële klanten aanspreekt en waar jullie beiden blij van worden.
En daarbij ontdekte ik dat voor de meeste zelfstandigen het erg spannend is om jezelf helemaal in de schijnwerpers te zetten. Niet zelden hoor ik van mijn klanten: “Als ik over mezelf moet schrijven en daarbij ook nog eens een domeinnaam kies die bestaat uit ‘VoornaamAchternaam.nl’, dan voelt dat alsof ik helemaal naakt op het podium sta.”
Ik herken dat als een regelrechte kopie van mijn eigen worsteling.
Daarom begin ik bij het begin: het grote WAAROM. Als dat helder is, dan volgt daaruit als vanzelf het HOE en het WAT.
Je vindt hier een TED Talk van Simon Sinek die dit in 18 minuten heel goed uitlegt. Híj zegt onder andere:
Mensen kopen niet wát je doet; ze kopen waaróm je het doet.
En jij?
Wat is jouw missie? Weet je die al? Wat voel je erbij als je je missie hardop uitspreekt? Waarom doe jij wat je doet?
Benieuwd naar jóuw missie?
Ik neem je mee naar de pagina waar alles begint: Ontdek jouw missie