
Snel van start
Je bent op zoek naar een thuisplek op het internet waar jij je verhaal vertelt over jouw bijdrage aan de wereld. Je wilt snel van start. Het is dan erg verleidelijk om te beginnen met het beschrijven van je producten en diensten. Dat is concreet. Je weet immers precies wát je doet.
Helaas zie ik dat een groot deel van mijn klanten na enige tijd daarin vastloopt en de grootst mogelijke moeite krijgt om te beslissen wat wel en wat niet past in hun product- en dienstenaanbod. Het overzicht raakt zoek en ze weten niet meer waar ze moeten beginnen en eindigen. Het totale proces stokt dan.
Ik draai het graag om, want bij persoonlijke dienstverlening sta jij centraal en niet je producten. Dat klinkt misschien vreemd, maar mijn klanten komen bij mij omdat ze mij zien zitten, en niet omdat ik de beste websites bouw van het hele universum. En wanneer is iets trouwens het beste? Hoe bepaal je dat? Klanten willen weten wie jíj bent en wat jou drijft. Ze zoeken iemand aan wie ze zich durven over te geven. Dat is de reden dat ik bij jou begin in plaats van bij je producten.
Het hele proces begint bij jou
Voordat we over de inhoud van je website beginnen kijken we naar jouw missie, jouw bestaansrecht. Wie ben jij eigenlijk en wat drijft jou? Dan kijken we ernaar hoe je dat in de wereld zet. Hoe laat jij jezelf daarin zien als persoon? Op welke manier werk jij en welke klanten passen daar bij? Als laatste kijken we wat je allemaal doet en welke producten en diensten je aanbiedt. Tot slot maken we voor dit alles een passende website.
We werken dus vanuit waarom je iets doet, via hoe je iets doet, naar wat je doet. Als je energie stopt in de eerste twee vragen, dan is het product- en dienstenaanbod bijna een invuloefening geworden.
Benieuwd naar jouw missie?