Het is tijd om na te gaan aan wie jij je positieve bijdrage in de wereld wilt schenken. Jouw missie, jouw WAAROM staat namelijk per definitie in dienst van anderen. Hoe dat komt kun je lezen in mijn artikel over dienstbaar worden.
Voor wie ga jij het verschil maken?
Er is niks op tegen als iemand eenmalig iets van je afneemt en daarna nooit meer iets van zich laat horen. Dat zijn waarschijnlijk de klanten die kopen wát je doet en niet waaróm je het doet. Als je alleen maar van dit soort klanten hebt wordt het toch wel problematisch. Je bouwt nooit een duurzame relatie op.
Een fijne en duurzame relatie ontstaat alleen maar als er sprake is van een gemeenschappelijke grond onder de voeten, van gedeelde waarden. Het is dus jouw taak om je waarden en je drijfveren op een heldere wijze te communiceren. Dat trekt mensen aan die zich daarin herkennen.
Vind klanten die bij jou passen
Het is de unieke combinatie van jouw missie en de manier waarop jij dit vormgeeft waar de mensen op af komen. Er is niemand die dat doet zoals jij. Dit maakt jou onderscheidend ten opzichte van al die anderen die dezelfde producten en diensten leveren. Het is precies deze combinatie die als een magneet jouw klanten aantrekt. De helderheid van jouw keuzes hierin vormt de sterkte van de magneet.
Het vinden van jouw ideale klant begint dus ook weer bij je persoonlijke missie.
Benieuwd naar jóuw missie?
Ik neem je mee naar de pagina waar alles begint: Ontdek jouw missie
Navigatie:
- Ontdek jouw missie
- Wie ben jij?
- Wie is jouw klant? (huidige pagina)
- Jouw website